NENAS

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Helgen som varit

Av Anna-Lena - 6 december 2011 12:05

Ja i helgen har det varit full fart.

Anton har varit här och hälsat på momma. Dom kom ner för att Erika fyllde 25 år och skulle ha fest med sina kompisar och bjuda släkten på fika.


Fredagen började med att vi var på tippen och tömde släpvagnen... Edter det for vi till Birsta och köpte taklister till vardags rummet.


Vid kl 17 kom Erika så då gjorde vi middag, spagetti och köttfärssås.

När kvällen nalkades så for Erika, Ek, Ankan och Tommy in till stan på bio och jag och Moffa blev barnvakt. Men det var inte så länge för Anton gick ju och la sig.


På lördag for Erika, Ek, Anton, och Ankan och badade på Timrå simhall. Thomas och jag började sätta upp taklister. Strax ringde telefonen och Thomas fick åka till simhallen och hämta en skadad Anka. Hon hade klivit genom ett galler och stukat foten kraftigt. Så nu hoppar hon på kryckor.


När resten av badtoken kom hem så började dom fixa middag inför kvällens fest. Kl 18 var huset fullt av middags gäster som alla firade Erika. Tacotårta och alkohol intogs, jag och Moffa var barnvakter och gänget tänkte dra på krogen...men så blev det inte riktigt. Dom blev kvar hemma och hade trevligt istället. När Anton var lagd så blev thomas och jag tvugna att åka in med den skadade Ankan till jour vårdcentralen...foten svullen, blå och ond. Men det var BARA en stukning så vi fick en linda och fick sedan åka hem (besöket tog ca 20 min från det vi for hemifrån till vi var hemma igen)

Efter att Erikas gäster farit hem så satte vi oss och spelade ett spel typ "rita, gissa, vinn fast med lite vulgärare ord. Försök rita ord som skattesmitare, fönstertittare, kisstofs, mensvärk osv.........


När söndagen kom så tog moffa och jag med oss Anton och for upp till Sörberge och kolla in skyltsöndagen..Anton skulle se 5 tomtar och det gjorde han...dessutom fiskade han och köpte en skördetröska, köpte korv och sen kunde vi åka hem för hemma hade ju släkten börjat komma för där vankades det ju tårta och kaffe som födelsedags barnet bjöd på.


När kl var vid 17 tiden packade Anton sin familj i bilen och lämnade en STOR tystnad i huset efter sig......


Tur nog så är det inte långt innan den lille Filuren kommer ner till Momma och moffa igen...för snart är det jul!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 5 mars 2012 23:28

  Mycket har hänt sen jag skrev och berättade lite om livet med oss.   Vi har slutat tränat på Etic för där då vi kom en dag  stod dom där och sa- Danspassen läggs på is ett tag, för ni vet Timrå är ingen danskommun!!! Alltså vi trodde dom skäm...

Av Anna-Lena - 3 mars 2012 18:00

Ja då är vi där...Dagen då lilla Sanna fyller 15 år.   Solen lyser idag precis som den gjorde för 15 år sedan. Snön var på väg bort precis som nu.. Våren var på intåg med en liten flicka i sin packning. Sanna föddes 15:31 och var 4120 tung och ...

Av Anna-Lena - 1 februari 2012 13:00

Inte bra det här med min sjukdom. Den hindrar mig i så mycket. Jag har ju hittat att det är ganska skoj att träna men........ Sjukdomen hindrar mig. Yoga gick inte alls. Där fick jag avbryta efter ett halvt pass pga av att jag blev så yr och illa...

Av Anna-Lena - 26 januari 2012 13:00

Det gör ont, det gör ont...men det är bara som det ska vara.       Träningsvärk är en hemsk men samtidigt underbar värk. Man vet att man gjort något   I tisdags var vi ju och dansade LatinoMix hette det. Salsa, Marenga, Zumba och vette guda...

Av Anna-Lena - 23 januari 2012 14:07

Ja då har vi börjat!!   Nu är det allvar!!   Nu ska VI (eller iallafall jag) Lyckas!!   Thomas och jag har bestämt oss!!!   Även Ankan och Tommy har börjat lite smått.   Våra kroppar ska få bli lite lättare, lite mer välmående oc...

Presentation


Välkommen till Nenas place

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästboka

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards