NENAS

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Då var det dax!!

Av Anna-Lena - 23 januari 2012 14:07

Ja då har vi börjat!!


Nu är det allvar!!


Nu ska VI (eller iallafall jag) Lyckas!!


Thomas och jag har bestämt oss!!!


Även Ankan och Tommy har börjat lite smått.


Våra kroppar ska få bli lite lättare, lite mer välmående och lite mer....ja nånting blir dom nog  


Jag har börjat simma eftersom min läkare och sjukgymnast säger att ska jag bli frisk måste jag träna balansen. Simning är båda skoj, skönt och lindrigt för en slapp kropp. Dessutom så tar man en stund i bubbeln efter ca 10-20 längder bröstsim.


Nu i veckan och nästa vecka ska Marie, Thomas och jag spana in öppet hus på Etic. Vi ska börja med att i morgon tisdag 24/1 testa på LatinoAfroMix. Det är dans och träning med stora enkla rörelser. Spännande!!!

Torsdag och söndag står det Yoga på schemat. Där tränar man balansen mycket tydligen. Ska också bli spännande.

Jag rekomenderar er som är intresserade att gå in på www.etic.nu och kolla in schema om ni vill testa något.

I två veckor med start 23 januari är det gratis prova-på!!!


 Där emellan slänger vi in lite promenader och lite simning.


Sedan Thomas och jag bestämde oss att vi skulle börja med detta (inte tokbanta utan bara dra ner på godis och annat slisk) så har vi gått ner 1 kilo var. Och det på bara en och en halv vecka.     


Nu ska jag ta och kolla vad  gör och sedan måste man väl göra någon nytta idag också här hemma.




  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 5 mars 2012 23:28

  Mycket har hänt sen jag skrev och berättade lite om livet med oss.   Vi har slutat tränat på Etic för där då vi kom en dag  stod dom där och sa- Danspassen läggs på is ett tag, för ni vet Timrå är ingen danskommun!!! Alltså vi trodde dom skäm...

Av Anna-Lena - 3 mars 2012 18:00

Ja då är vi där...Dagen då lilla Sanna fyller 15 år.   Solen lyser idag precis som den gjorde för 15 år sedan. Snön var på väg bort precis som nu.. Våren var på intåg med en liten flicka i sin packning. Sanna föddes 15:31 och var 4120 tung och ...

Av Anna-Lena - 1 februari 2012 13:00

Inte bra det här med min sjukdom. Den hindrar mig i så mycket. Jag har ju hittat att det är ganska skoj att träna men........ Sjukdomen hindrar mig. Yoga gick inte alls. Där fick jag avbryta efter ett halvt pass pga av att jag blev så yr och illa...

Av Anna-Lena - 26 januari 2012 13:00

Det gör ont, det gör ont...men det är bara som det ska vara.       Träningsvärk är en hemsk men samtidigt underbar värk. Man vet att man gjort något   I tisdags var vi ju och dansade LatinoMix hette det. Salsa, Marenga, Zumba och vette guda...

Av Anna-Lena - 5 januari 2012 20:30

Ja då var dagen här då     Linn Birgitta ANGELICA     "Ankan"        fyller 19 år. Kl 20,40 den 5 januari 1993 såg hon sitt första ljus. Lurvigt svart hår, runda kinder och mulliga ben.  4 kilo tung och 53 centimeter lång. Dagens väder var växlande...

Presentation


Välkommen till Nenas place

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästboka

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards