NENAS

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Det har gått en tid....

Av Anna-Lena - 14 december 2011 14:30

Ja det har gått en tid sedan jag bloggade och jag har fått förfrågan av bla. min käre svärson vart min blogg tagit vägen....så det är väl bäst att man tar sig i kragen då!!  


Då ska vi se...vart börjar jag...???


Jag har lyckats baka lite lussebulla, kört bil  . I fredags den 9 december fick jag köra in Ankan (som går på kryckor än efter sin olycka på simhallen den 3 dec) tilll hennes skola i stan för att göra klart en fotobok som hon gjort. Det var snöstorm och vägarna blev slaskiga, moddiga och vissa drev igen helt. Det blåste vindar upp emot 25 m/s. hövatten var det också. Berit hade varit och tagit kort vid bryggorna i Tynderö och dom låg helt under vatten (de som fanns kvar). Men det gick bra att köra bil         


På lördag den 10 december bjöd syster Berit på lättare tilltugg med dryck på sin 60-års fest. Vi hittade på att klä ut några som vi skickade dit före oss. Nu skulle hon få igen för allt hon hittat på för andra som fyllt år. Men hon löste det vilka det var efter en stunds gissande. Så när alla var avslöjade så fick vi gå dit också på festen. Goda pajer och sallad, kakor och tårta serverades ihop med trevliga gäster. En mycket trevlig och lyckad eftermiddag/kväll. Synd bara att utav allt stoj och ljud så blev jag dålig så vi for hem lite tidigare än tänkt. tur var det för jag blev riktigt dålig och bara låg i soffan resten av kvällen. det är då väl fan att man inte ska kunna tåla ljud.


Söndagen bara tog vi det lugnt. Var hem till Marie och Leif på lite söndags fika. Gott gott.


När måndagen kom så hade Ankan så ont i sin fot så vi fick åka in på Vc och få den undersökt. Beskedet: en kraftig stukning, håll den lindad och gå på kryckor upp emot ca 6 veckor...här är nya kryckor, vassego...Tack för den julklappen tyckte Ankan


på kvällen körde Hillbillys sitt månadsmöte med en lite lucia vaka. Glögg, kaffe, lussebulle och pepparkaka ihop med några viktiga punkter blev årets vaka!!!


På tisdagen vad det då dax för 2011 års lucia att träda fram. Jag tog med mig Tuula och for till Inbetween i Timrå där personalen lussade med fina sånger både på philipinska, svenska och rysska. Vackert och god fika efteråt.  

På lucia (kolla datumet) 111213 kl 14  hade Dizzy fått en tid för en hälsokontroll hos sin veterinär Yvonne i Timrå. Hon blev glad då hon kunde förklara honom som fullt frisk. Vacker päls, rena öron, lite tandsten, gått ner 0,5 kg (för 1 år sedan vägde han 5,9 kg nu 5,4 kg) bra och rörliga leder, klara lite grumliga ögon men annars i tipp topp. Han var dessutom duktig där så hon blev riktigt impad av honom. En sån lydig katt var sällsynt. Han var som en hund. Sa jag att han skulle stanna och stå stilla så gjorde han det. duktig Dizzy och tack för att han var frisk. Enligt Yvonne hade han kanske flera år kvar!!!! TACK FÖR DET!!!!  



Min sjukdom rullar på. Det har varit besök hos sjukgymnast för att få akupunktur ett fler tal gånger sedan jag skrev sist. Utan resultat dessvärre.


Igår kväll fick jag en jävulsk huvudvärk..låg bara och höll i huvudet och trodde det skulle spricka. I morse då jag vaknade så var jag lika vinglig som jag vart när denna hemska sjukdom bröt ut för 4 månader sedan. Så det var bara att ringa till läkaren och böna och be om att få komma tillbaka till min rätta läkare...och tro det om ni vill...men jag fick komma till samma läkare som började utreda mig och mitt vingel. Så på måndag 19 dec kl 13 ska jag dit och be att dom skickar mig vidare till experter (eller kanske till slakthuset) för detta håller inte!!!


Nu idag blir det fortsatt vila (fast jag ska fixa lite leverstuvning till middag förstås)


Vi läses!!!!!


   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena - 5 mars 2012 23:28

  Mycket har hänt sen jag skrev och berättade lite om livet med oss.   Vi har slutat tränat på Etic för där då vi kom en dag  stod dom där och sa- Danspassen läggs på is ett tag, för ni vet Timrå är ingen danskommun!!! Alltså vi trodde dom skäm...

Av Anna-Lena - 3 mars 2012 18:00

Ja då är vi där...Dagen då lilla Sanna fyller 15 år.   Solen lyser idag precis som den gjorde för 15 år sedan. Snön var på väg bort precis som nu.. Våren var på intåg med en liten flicka i sin packning. Sanna föddes 15:31 och var 4120 tung och ...

Av Anna-Lena - 1 februari 2012 13:00

Inte bra det här med min sjukdom. Den hindrar mig i så mycket. Jag har ju hittat att det är ganska skoj att träna men........ Sjukdomen hindrar mig. Yoga gick inte alls. Där fick jag avbryta efter ett halvt pass pga av att jag blev så yr och illa...

Av Anna-Lena - 26 januari 2012 13:00

Det gör ont, det gör ont...men det är bara som det ska vara.       Träningsvärk är en hemsk men samtidigt underbar värk. Man vet att man gjort något   I tisdags var vi ju och dansade LatinoMix hette det. Salsa, Marenga, Zumba och vette guda...

Av Anna-Lena - 23 januari 2012 14:07

Ja då har vi börjat!!   Nu är det allvar!!   Nu ska VI (eller iallafall jag) Lyckas!!   Thomas och jag har bestämt oss!!!   Även Ankan och Tommy har börjat lite smått.   Våra kroppar ska få bli lite lättare, lite mer välmående oc...

Presentation


Välkommen till Nenas place

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästboka

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards